Denna lördag...

...var en ganska fin vårdag om man bortser ifrån den kalla blåsten.
Årets första blåsippa såg vi idag, det blev även årets första mjukglass. En med suris-topping. Slemigt, men mättande:D
Fast jag måste säga att det var liiite för kallt för glass idag, men det var ändå skönt att tvinga fram vårkänslorna på något vis.
Spenderade hela dagen med Julia, efter att tagit igen all saknad sömn ifrån dagen innan. Först gick vi ned till staden eftersom vi behövde lite mortion. Väl därnere började Julia blöda näsblod, och inte så lite heller. Det bara välde ut om ni förstår vad jag menar ;P Så hon fick sitta i ett provrum på Lindex i ca 40 min innan det slutade. Det var ganska komiskt samtidigt som jag tyckte väldigt synd om henne. Efter det mötte vi upp Emelie and the Gang för lite allmän strosning på stadens gator. Som tur vad så hittade jag ingenting (jag får inte spendera nå mer pengar nu...).

Efter det bar det hemöver för lite städning, som Julia gjorde åt mig eftersom hon tycker att jag är en allmänt obegåvad städare och jag måste säga att jag håller till 100% med :D Så jag satt och kollade på medan Julia torkade golvet på våran övervåning. Sen hem till Julia för middag, vilket blev grillad kyckling och ceasarsallad. Very yummy :) Råkade självklart också glömma brödet i ugnen, så det brännde vi sönder, och jag kan säga att det är inte första gången vi gör det.
Jag + Julia + Bröd/Bakverk i Ung = Dåligt


Sen blev det bio med Helene. Vi såg Watchmen. Jag och Helene tyckte den var jättebra.
Julia tyckte att den sög. Men man kan ju inte förvänta sig att hon ska förstå filmen heller;P Hehe... Nej då, nu ska jag inte vara dum. Alla har rätt till sin egen åsikt.
Men jag gillade faktiskt Watchmen. Ingen vanlig superhjältefilm där det finns skurkarna och hjältarna. Svart och vitt.
Här var det mer realistisk (om man kan kalla en superhjältefilm för det). Det var mer männskligt. Sen skadade det ju inte med väldigt coola karaktärer och sjukt snygga kameravinklar. En väldigt genomtänkt och snyggt gjord film. Fast det är klart... det var en hel del onödiga inzoomningar under sexscenen jag hade kunnat klara mig utan... ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0