Irland

Ett land som jag väldigt gärna vill åka till och som jag aldrig varit i är Irland.
När jag var runt 12-13 var jag väldigt intresserad av den Keltiska mytologin, kulturen, konsten och historia, vilket gjorde att mitt drömresemål var just Irland och Skottland. Jag föll för det medeltida-romantiska antar jag efter att ha sett filmer som: Robin Hood The Prince of Thieves, Braveheart och Rob Roy. (Även fast ingen utav dem utspelar sig på Irland :P)

Nu har jag iallafall blivit väldigt sugen på att åka dit igen. Fast den här gången för kulturen, människorna och platserna. Irländare verkar vara sånna sköna männsikor med härlig inställning till livet. Sen pratar de ju väldigt roligt också ;)

En av de stora anledningarna till varför jag blivit så sugen nu är delvis därför att jag läst mycket böcker av Marian Keys och de flesta av dem utspelar sig just på Irland och de har en grymt skönt humor. Självklart också efter att ha tittat på PS I Love You för många gånger. 
Sen tror jag att jag skulle gilla klimatet där eftersom jag inte är en människa som är så jätte förtjust i när det är för varmt. Sen gillar jag även att vandra (Jag vet! Låter väldigt hurtfriskt och nördigt. Håna mig bara... ) och Irland har några av världens finaste vandringsleder.

Sen skulle det vara mycket intressant (som en social studie) att sitta på en typisk irlänsk pub och dricka öl (eller guinness) och kolla på fulla, sjungande, dansande irländare. Jag tycker de är facinerande ^_^



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag tycker också att det verkar sjukt mysigt! Island är defenitivt spännande också tycker jag :) Kanske borde dra på en liten weekend snart?

2009-08-24 @ 16:59:01
URL: http://barkholtz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kanske det:) Men just nu har jag dåligt med pengar i och med lägenheten och alltihop:P

2009-08-25 @ 08:02:38
URL: http://penpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0