Min Fantastiska Resa Till KRAMFORS!

I torsdags fick jag uppdraget att åka till ett vägbygge i Kramfors.
Jag skulle tydligen åka dit med några papprör som de behövde för att gjuta någonting. Tydligen så skulle de egentligen skickats dagen innan men det blev något fel så då skulle jag få åka istället. Jag som aldrig varit i Kramfors och kan gå vilse i en lekpark... Och så säger Pappa innan jag åker: Jenny du får vara beredd på att de flesta utav de där Platscheferna kan vara jävligt sura och elaka. Så du får stå på dig ifall du får en utskällning.
VAAA (!?) Tänker jag. JAG har ju inte gjort någonting. Men men. Iväg bar det till Kramfors. Kör bara norrut tills du kommer till högakusten bron då svänger du vänster sen fortsätter du bara rakt fram. Det var min vägbeskrivning. Jorå, hoppade in i bilen och åkte iväg. Stannade för att tanka utanför Härnösand och fortsatte sedan uppåt. Jag blev dessutom mer och mer nervös. Jag vill ju inte att folk ska skälla på mig när jag inte har gjort någonting. Så när jag väl passerade Kramfors skylten svalde jag och ringde till Platschefen.
Han var som tur var förmodligen den gladaste människan jag någonsin pratat med. Han berättade exakt hur jag skulle köra, vart jag skulle stanna, vart jag kunde lägga rören och vart jag skulle gå för att få mig lite kaffe och tårta!! Jag gjorde som han sa och gick till andra sidan vägen till PEAB huset. Där satt ett helt gäng. Bara killar och det lät nästan som om de hade världens fet fest halv nio på morgonen. De blev skitglad när jag kom och gjorde plats och dukade fram och lastade på. Kaffet var tyvärr slut men då tycket de att jag minsann kunde ta en starköl istället (de hade ju två fulla kartor där inne). Jag försökte förklara att jag kanske skulle köra tillbaka också, men de tyckte de var onödigt. Det kunde jag ju göra imorgon. Hur roligt som helst var det. Körde hem och var väldigt lättad. Jag som var skitsäker på att jag skulle bli utskälld;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0