Klant!

Igår hade jag en jävla skit morgon.
Jag skulle för första gången, sen jag flyttade hemifrån, ta bussen till jobbet. När jag var yngre åkte jag buss hela tiden så jag visste precis vilken buss jag tänkte ta. MEN, nu har de ju ändrat på busslinjerna efter att de bygger om vägen vid Birsta City, så jag måste byta buss när jag kommer till Ica Maxi(!?). Jag måste alltså ta 2:an som går ifrån Stan till Ljustadalen, men som nu går en liten extra rutt runt Birsta City. Den ska jag då alltså hoppa av vi Ica Maxi och vänta på 77:an som går mellan Ljustadalen och Gångviken... SKIT DUMT! och väldigt jobbigt och tidskrävande.

Iallafall så tänkte jag vara sjuk duktigt och komma till jobbet RIKTIGT tidigt igår så jag tog 2:an som gick kl 6.00 ifrån stan. Sen när jag hade hoppat av den och stod i regnet och väntade på 77:an kom jag på det. Ditt jävla pucko, tänkte jag. Jag hade glömt jobb-datorn på 2:an!!! Så sjukt korkat. Så jag hoppar panikartat på nästa buss och försöker förklara för busschaffören, mellan mina hyperventilerade andetag, vad som hänt. Gud vilken snäll busschafför :D Han ringde runt och fixade och förklarade hur jag skulle göra.

Jag fick åka runt hela Gångviken för att sedan åka tillbaka till Ica Maxi där jag fick hoppa på 2:an som gick tillbaka till Stan. Därefter fick jag springa in på Kundservice och hämta datorn som den andra snälla busschaffören hade lämnat in, sen hoppa på 2:an igen för att åka tillbaka till Ica Maxi, för att där missa 77:an som gjorde att jag fick gå i regnet.

Men då kommer räddningen! In framför mig på trottoaren svänger en väldigt välbekant bil. En lite silvrig Renault med en leende kvinna i. MAMMA!! Jag tror jag aldrig vart så fruktansvärt glad att se mamma som när jag gick där i regnet och det kändes som att det blåste 20 sekundmeter vind rakt in i mitt högeröra eftersom jag inte hade någon mössa. Så då skjutsade hon mig till jobbet där jags sedan fick en molande huvudvärk som hela dagen, men jag var ändå så sjukt glad att jag fick tag på datorn igen och att jag har världens bästa mamma :D



Kommentarer
Postat av: Julia

Jag saknar dig och dina bravader!

2009-11-07 @ 16:30:10
URL: http://fjuniiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0