Best of 09

Eftersom det här året håller på att lida mot sitt slut vill jag summera det med de största händelserna under årets gång :)

Nyår 08-09
Första nyåret vi verkligen var tillsammans allihopa(nästan iaf). Det första nyåret på två år som jag INTE missade tolvslaget. Vi stod allihop ute i kylan i en ring och räknade ned tillsammans. Det var skitkul.


20 år
När jag fyllde 20 var en annan stor händelse i mitt liv. Äntligen skulle jag få gå på Systemt och komma in på nya ställen. Mina kompisar lånade nyckeln av min granne och kom och sjöng för mig och bjöd på tårta kl 6 på morgonen innan jag skulle till jobbet. Det var så sjuk gulligt av dem att anstränga sig så. Sen blev de sminkning och utgång på kvällen.


Julias 20 års fest
Som vi planerade den där jävla festen. Men med en kidnappning, en överaskningsfest och en jättetårta överasträngde man sig, rent kreativt, nå så jävulskt att man inte kunde komma på några roliga, orginella ideér till de andra som fyllde år senare. Lite synd, men festen blev jävligt lyckad!

 

Gatufesten
Den alltid så överskattade Gatufesten. Men vi hade ju varandra iallafall och vissa band var ju faktiskt riktigt bra. Dock förstör ju detta eviga köandet mycket. Temperaturen var ju inte den mest behagliga den heller.


Grekland
Öluffen i Grekland med Julia var den absoluta toppen på sommaren. Fy fan vad kul vi hade! Vilka upplevelser. Vilka människor. Den roligaste resan jag någonsin varit på. Ios ffs!


Drakbåtsfestivelan
Ändå en ganska stor upplevelse för mig eftersom jag förut bara varit på Drakbåtsfestivalen en gång och så var jag 9 år. Detta år var jag med och paddlade. Faktiskt riktigt roligt, dock hade vi ju de fulaste kläderna någonsin...


När bilen bröt ihop i Sättna
Det var inte själva Dragracingen som var höjdpunkten den dagen, utan att Julias bil pajja. Där står vi, på sidan av vägen medan bil efter bil av människor som kommer ifrån Dragracingen(som förmodligen kunde fixa bilen på ett litet kick) åkte förbi. Vissa tutade och skrek(som att de skulle hjälpa oss), andra tittade, andra ignorerade.  Efter ca 45 långa minuter fick vi äntligen hjälp av några bilerfarna killar. Verkligen en upplevelse!

 

Trondheim
Denna stad i landet i väst där de pratar så konstigt. Ifall det inte hade varit problem med korten och den där jävla spritlagen hade det varit en sån sjukt perfekt tjejresa. Men vi hade roligt ändå. En av höjdpunkterna var även här på vägen hem, när vi missade tåget i Östersund och fick planka in på ett annat på väg till stockholm. Spännande!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0