Previously in the life of Jenny

Detta har hänt:

Fredag 30 Juli:
Förfest hos Moi (as usual). Firade Matilda som fyllt 20! Sjukt roligt hemma hos mig. Drog sedan ned till Oscar där det sög. Stack till Svensson och tog en öl. Kajsa försvann. Kicki sov över. Fler bilder kommer. Se några bilder från kvällen HÄR eller Photo Booth inlägget nedan.

Lördag 31 Juli: Kicki stack vid 8, jag sov vidare till kl 1. Klev knappt upp ur sängen på hela dagen. Helene kom över med mat från Sibylla (YUMMY!), sen hade filmkväll med Ghost och The Green Mile. 

Måndag 2 Augusti: Vaknade av ett sms från en ivrig Matilda som kommit på att vi skulle dra till Stockholm. Så i 20 över 8 på kvällen satt vi på ett tåg till Gävle där vi skulle sova i hennes brors lägenhet och nästa dag dra vidare till huvudstaden.

Tisdag 3 Augusti: Helenes 21årsdag! Varken jag eller Matilda hade sovit någonting men vi höll ändå humöret uppe. Helt perfekt väder i Sthlm, inte för varmt eller för kallt. Frukost på McDonalds, lunch på Max och middag på Pizza Hut. Det blev Zara, Topshop, Mango, HM, Gina Tricot, Urban Outfitters mm. Matilda köpte några plagg, medan det enda jag kom hem med var ett par färglada shotsglas. Blev även ett besök på Kungliga Stadsbiblioteket, vila i Humlegårdsparken + att jag såklart lyckades bli inlåst på en toalett på Stureplan. Trött och slut på vägen hem. Sov väldigt djupt den natten. Jag glömde kameran hemma så alla vackra bilder ifrån resan ser ni HÄR

Torsdag 5 Augusti: Väldigt fixande inför mammas fest. Erik kom även hem ifrån Japan så vi hämtade honom från tåget. Tog två timmar innan han hann reta gallfeber på mig. En sjukskriven Emelie kom även hem ifrån Norge.

Fredag 6 Augusti: Mammas feta 50års fest. Jag var Slav nr1, Erik Slav nr2 och Johan Slav nr3. Sprang fram och tillbaka genom huset ganska konstant från kl 4 på eftermiddagen till 2 på natten. Sov väldigt djupt den natten också.

Lördag 7 Augusti: Var så slutkörd att ingen av oss gjorde ett skit...

Söndag 8 August: Släkten kom förbi på middag för att fira mamma. Var lite piggare.

Måndag 9 Augusti: Första jobbdagen. Spöregnade så vädret var väldigt passande till det allmänna humöret på jobbet. Vart resurangbesök på Allstar på kvällen med flickorna för att fira av Helene, som både fyllt år och som skulle hem till Norrköping dagen efter. Se HÄR. Såg även avsnitt 8 av True Blood på kvällen.

Tisdag 10 Augusti: Försov mig så grovt att jag kom till jobbet kl 9(!!!!), INTE bra.

Onsdag 11 Augusti: Pärgröt mä fläsk* hos Strömsteds. Aldrig tyckt om det förrut, men var faktiskt ganska gott.

Torsdag 12 Augusti: Bott i lägenheten 10 månader. Monty Python-kväll hos Kajsa med Max middag. Stannade på Tempo för godisköp och jag lyckade på något vis nästan enbart ta äckliga godisar. Roade mig att kasta ut de äckligaste genom fönstret på Kickis bil på väg hem till Kajsa. Såg även Chris Rocks dokumentär om svarta kvinnors hårproblem; Good Hair. Mycket intressant och lärorikt. Är väldigt tacksam över mitt hår efter det.


* Potatisgröt med stekt fläsk. En hälsingerätt från Järvsö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0