Kapitalismens Högtid

Stressa stressa stressa!
Julen är sannerligen en trevlig tradition. Men denna överdrivna konsumering av saker går väl lite överstyr...? Jag fullkomligt vägrar att åka in på Birsta City under rusningstrafik. Folk är ju fan inte kloka då! Tutar och kör och tränger sig. Jag får ångest bara jag tänker på det.

Men trots det har jag faktiskt varit väldigt effektiv med julhandlingen den här veckan tycker jag. Eftersom jag både var mer sent ute än vad jag brukar vara. Plus att jag inte bara handlar mina egna julklappar, utan också både Pappas (Är i Kina) och Eriks (Stressigt i skolan) julklappar till resten av familjen.
Så här ser listan ut so far:

Jennys:

Mamma
Pappa
Erik
Julia
Farmor
Mormor och Morfar

Eriks:

Mamma
Pappa
Farmor
Mormor och Morfar
Eriks Japanska familj

Pappas:

Mamma
Farmor

Andra presenter

Bea
Joana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0