Books, Books, a lot of Books

De senaste dagarna har det blivit en hel del böcker.
Igår var jag på Biblioteket tillsammans med Matilda och Helene och lånade två böcker; Papillion av Henri Charriére och Tidsresenärens hustru av Audry Niffenegger.
Och idag var jag och köpte en massa böcker på Akademibokhandeln. Det är väldigt typiskt mig att köpa en massa böcker som jag sedan kommer lägga längst bak i bokhyllan och aldrig kommer läsa. Men förhoppningsvis kommer jag läsa dessa eftersom det är ett gäng klassiker; Förnuft och Känsla av Jane Austen (Älskar hennes böcker), Gösta Berlings Saga av Selma Lagerlöf och Brott och Straff av Fjodor Dostojevskij.

Sedan sist men inte minst. Den ultimata klassikern jag bara blev tvungen att köpa:
Nämligen The Bro Code av Barney Stinson (och Matt Kuhn)

"What is a Bro?"

"A Bro is a person who would give you the shirt off his back when he doesn't want to wear it anymore. A Bro is a person who will bend over backwards to help you bend someone else over backwards. In short, a Bro is a lifelong companion you can trust always be there for you, unless he's got something else going on."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0