Självhjälp

Igår gjorde jag det igen!
Jag var och köpte böcker...
Jag har praktiskt taget slutat köpt kläder och skor (endast via internet) och hamnar nästa omedvetet i någon bokhandel. Och det är väl ingen fel med det. Att köpa böcker istället för kläder tyder väl på intellektuell mognad...? Ja! men man måste LÄSA böckerna också, inte bara ha dem i bokhyllan.

I mitt fall är det inte något medvetet (försöker jag intala mig) fåfängt försök att försöka verka smartare och mer djupsinnig än vad jag är, utan jag vill helt enkelt läsa dessa böcker. Jag vill bara läsa alla samtidigt. Vilket slutar med att jag börjar läser en och sedan hittar en jag tycker verkar mer intressant och börjar läsa den istället. Och så håller det på tills jag läst det första två eller tre kapitlen av en bok men aldrig kommit igen hela. Men igår köpte jag faktiskt bara en skönlitterär bok och faktiskt två självhjälpsböcker.

Flugornas Herre av William Golding (nobelpristagare!) är ju faktiskt en klassiker plus att jag tyckte filmen var bra.

Vägar till visdom av Stefan Einhorn verkade intressant, lärorik och lättläst.

Får det gjort! Svart bälte i vardagseffektivitet av David Allen behöver jag faktiskt läsa för att jag känner nog ingen mer oeffektiv människa än jag själv.

Jag är faktiskt riktigt nöjd med mina inköp. Men det blir nog inge mer böcker på ett tag. Iallafall inte tills jag läst ut någon utav de jag redan har.

Plus att jag bara för några dagar sedan köpte denna också. För nu jävlar ska jag klara högskoleprovet med bravur!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0