Vilken dag...

Idag har jag haft en väldigt jobbig dag.
Stressade först med julspriten som skulle skickas iväg igår men som det blev ett missförstånd med, med postkillen.
Det är tydligen väldigt stor skillnad på paket och brev.
De där spritflaskorna har jag ju slagit in i rörisolering och julpapper! Automatiskt kallar jag ju de paket!
Men nej, det är stora brev tydligen. Så jag blev tvungen att köra iväg med de själv. Jag skulle alltså packa in all sprit bakluckan vilket tog sin lilla tid. Och min lilla skattjakt på kassar att stoppa ned alla flaskor i, slutade i ett desperat försök i killarna omklädningsrum för att det är där inne städerskan har sin skrubb (känns som att någon inte riktigt tänkte till där).
Sket till sist i kassen och gick fram och tillbaka ett antal gången istället och fick lite ont i ryggen.
Väl framme vid Ica Maxi håller tanten vid ATG/Paket-disken (som sa att det var lugnt att jag kom och lämnade några paket) på att få en hjärtattack när jag rullade in en stor jävla vagn med ca 75st inslagna 70cl julsnapsar.
Men hon var snäll och sa att hon kunde nog ta hand om det iallafall. Och efter några telefonsamtal var det som tur var klart. Vilket kändes ohyggligt bra.

Efter det så var det bara att dra iväg till Nacksta till Kontorsvaruhuset för att köpa choklad. 10 chokladaskar för max 200 kr/st var de ända instruktioner jag fick. Valde några askar som ser bra ut bara för att komma därifrån och konkar ut med dem i slasket till bilen. (Sen när har chokladaskar sjukt vassa kanter som skär i i armarna på en när man bär dem?)
Kommer tillbaka till Birstaverken och får reda på att de är för stora för att postas men att vi kanske kan försöka iallafall och ifall det inte går är det ju bara att åka och byta igen.
Jag som var helt slut i huvudet, gjorde bara som jag blev tillsagt för jag orkade inte säga någonting alls.
Tanten på postkontoret tyckte förmodligen bara synd om mig för jag anar att jag såg rätt förkrossad ut, så hon var också snäll och lät mig posta det iallafall.
Det är verkligen tur att det finns snälla människor där ute annars skulle jag inte ens orka kliva upp ur sängen (vilket jag redan har problem med;P)

Sen i min allmäna förvirring och zombie-tillstånd idag glömde jag boken på jobbet så jag har inte läst någonting ikväll.
Så sorry Helene, du kan inte få boken imorgon:( du får ha tålamod och vänta :D

Kommentarer
Postat av: Helene

Oooooh oh ohhh nooo! :'( Jag känner mig förkrossad!

2008-12-18 @ 01:15:12
URL: http://eneleh.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, jag förstår det:P jag är ledsen....

2008-12-18 @ 09:42:03
URL: http://penpen.blogg.se/
Postat av: Emelie

haha va fel det lät med julsprit ;)

2008-12-19 @ 00:49:30
URL: http://emeliegerzina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0