Blodförlust

Gårdagen var krävande, men inte fullt så krävande som jag trodde.
Dagen började med tidig uppgång eftersom vi skulle hämta min lilla älskling (mercan) hos Malte Månsson kl 7. Efter det kurs hela förmiddagen, sedan möte kl 1. Sedan inhandling av kontorsmaterial, kylskåps/skafferi innehåll och allmänt stressande.

Sen när arbetsdagen var slut bar det av till blodcentralen för att ge blod för första gången. Jag var där i god tid, var väldigt avslappnad och tyckte allt gick skitbra.... TILLS jag fick blodsockerfall och höll på att svimma. Hade ju inte ätit på 6 timmar vilket inte var så himla bra. Det var precis när jag hade fyllt påsen med en tiondel av mitt blod (ca 4,5 dl) och allt var klar och hon skulle ta bort nålen, som jag helt plötsligt tappade känsel i armen (känns precis som när man somnat på armen och den är helt död). Sedan började jag må rejält illa och började kallsvettas. Liiite pinsamt var det ju när man ligger i en sal med flera andra och alla sköterskor kommer springande och välter ikull stolen och ber en ta djupa andetag och vifta på tårna.
Men efter lite juice och en kallkompress på pannan mådde jag ganska bra :) Jag får väll vara glad att jag låg ned när jag fick blodsockerfall, och inte gjorde som Julia som reste sig upp och började gå när benen vek sig och hon slog huvudet i en brits, och de blev tvungen att lyfta upp henne i stolen igen. Men hon ska ju alltid vara värst ;P

Efter min lilla incident blev det iallafall lite cruising med Julia i mercan vilket var helt underbart med tanke på vädret. Tur att vi hann göra det igår och inte idag...

















Här är en liten illustration jag gjorde av den i illustrator när jag gick i tvåan.

Kommentarer
Postat av: Helene

Men JENNY! Dom säger ju att man ska äta ordentligt innan man går dit... Herregud :P Man blir ju smått frustrerad på dig!!



Själv får jag inte lämna blod! Jag har för lågt järnvärde :P

2009-06-10 @ 18:22:03
URL: http://eneleh.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hehe..eh... Jag vet men jag glömmde bort det.

Va! då kanske det är dags att du börjar äter mer järn...?

2009-06-10 @ 18:26:49
URL: http://penpen.blogg.se/
Postat av: Helene

Hm ja kanske det... :P



Nej hon sa bara att jag hade för lågt järnvärde, och inte fick lämna blod. Kom på det så fort hon hade lagt på att jag ville veta min blodgrupp! ^^ Men jag skulle gissa att jag har den vanligaste i Sverige.

2009-06-10 @ 20:47:41
URL: http://eneleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0