Shantaram

Jag håller just nu på att läsa boken Shantaram.
Måste säga att den är väldigt bra, trots att jag inte riktigt kommit in i den än. Men jag känner ju att ja måste läsa den eftersom alla i hela min familj har läst den (Brosan läste den på engelska :S) och fullkommligt älskat den. Sådet är helt enkelt bara att bita ihop och klara mig igenom de drygt 900 sidorna. Men jag tror inte det kommer bli något problem. Det är bara att finna tiden som är lite jobbig. Boken är en självbiografi som handlar om en australiensare som rymt från ett fängelse och flyr till Indien där han börjar jobba med den indiska maffian.
Boken ska iallafall snart bli film och huvudrollen, Gregory David Roberts, ska spelas av ingen mindre än Johnny Depp! Och det är ju inte så konstigt att de i Hollywood förskönar bokens huvudperson genom att gestalta honom genom Johnny Depp. För att han ser ju lite läskig ut i verkligheten :S

Johnny Depp som Gregory David Roberts



Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tycker både boken och filmen låter bra :D

2009-05-07 @ 12:17:32
URL: http://fjuniiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0