Harry Potter

Nu har jag läst klart den sista Harry Potter boken.
Men nu är jag mest bara frustrerad. Nu är det slut! Nu har jag ingen mer bok att se fram emot eller spekulera över hur det kommer sluta. Nu vet jag hur det slutar... det är ju till viss del skönt, men jag vill ha MER!! Sista boken väckte lika mycket frågor som svar hos mig. Varför gjorde han så? Varför hände det? Varför blev det så?

Nu antar jag att jag bara har filmen att se fram emot som kommer om ETT ÅR! Böckerna är ju alltid bättre än filmerna men det är ju alltid intressant att se vad de tar bort och vad som blir kvar. Tex så kommer ju Bill vara med i de sista filmerna. Det kommer bli intressant med tanke på att de inte nämnt honom en enda gång i filmerna. Charlie pratade de ju om i första filmen, men aldrig Bill.


Kommentarer
Postat av: Helene

Man förstår om man läser den igen... :) För då har man liksom koll på allt som händer under bokens gång och har lättare att förstå vad som händer i slutet. Fast lite krångligt är det allt... :P

2009-10-15 @ 11:40:33
URL: http://eneleh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmm... kanske du har rätt. Jag blir ju rätt girig när jag väl börjar och vill veta allting på en gång vilket gör att jag kanske missad en del. Sen kanske det är lättare att fatta ifall jag läser den på engelska också, så att man inte blir missledd av dåliga översättningar?

2009-10-15 @ 13:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0