Svininfluensan

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro och tycka...
Är det någonting vi allvarligt bör oroa oss för eller är det bara överdriven uppumpning av alltihop i media? Från början brydde jag mig inte alls faktiskt. Tänkte väl att det var en till sån här epedemi som blåses upp och sedan bara försvinner, som fågelinfluensan. Tänkte att det skulle inte förvåna mig ifall jag inte redan haft svininflensan alla gånger jag var sjuk när jag gick i trean.
Men nu börjar jag ju fan nästan oroa mig. Vad är det här egentligen? Jag har ioförsig inte hört någonting om att det finns någon med svininfluensa här uppe, men man vet ju aldrig. Dessutom kommer ju pappa direkt från Thailand och Vietnam så han kanske bär på någon smitta....


Vad ska man tro egentligen och vad ska man göra för att förhindra att bli smittad?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du kanske skulle vacinera dig :)

2009-09-03 @ 17:26:18
URL: http://emeliegerzina.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, det skulle jag kunna göra ioförsig:P

2009-09-04 @ 10:02:07
URL: http://penpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0