Dålig!

Känner att jag är en ganska dålig bloggare.
Jag skriver osammanhängande och med ganska mycket inside-skämt... inte snällt.

Så förra lördagen, den artonde, hade vi julfest med Birstaverken. Det blev Wallmans som vanligt. I år följde ju även Julia med. Allt var som det brukade vara; Maten, folken, showen... tills de helst plötsligt slutar spela och annonserar istället att de behöver en ersättare till en kille i gänget och att det är någon ifrån Sundsvall som har tjatat om att ta hans plats. Nämligen Birger Larsson ifrån Birstaverken!......

WHAT! Vad det ända jag tänkte. Nej, nej, nej, nej, nej!
Och pappa tänkte nog så ännu mer än mig. Han såg ut som han skulle få en hjärtinfarkt.

Men de drar iallafall upp honom på scenen och låter honom dansa med under Diggiloo-numret. Jättebra att dra upp den enda mannen i världshistorien utan någon som helst taktkänsla. Men underhållande som fan var det. Om än ganska pinsamt:P

Efter själva uppträdandet drog vi ned till hotellbaren där jag träffade min kusin ifrån Hälsingland. Även hon höll på att sätta laxen i halsen när hon hörde pappas namn ropas upp. Röjde på dansgolvet med henne ett tag innan vi fick skjuts av Urban ned till stan. Ställde oss först i kön till Stas innan vi upptäckte att det var 18 där och vi praktiskt taget sprang därifrån. Lyckades komma in på Oscar där det blev lite drink och dans på högtalare.

Den här lördagen, den tjugofemte, fyllde Bea 20 så då blev det först fest hos Engmans innan det blev Hemvändarkväll på Stadshuset. Min outfit blev mycket vampigare än jag planerat(jag klädde inte upp mig, jag klädde ut mig) men det blev ganska bra ändå. Trevlig förfest där hela gänget för en gång skull var samlat, innan vi drog ned. Väl nere var det inte riktigt lika kul. Men man kanske inte ska förvänta sig så mycket mer... det är ju ändå Sundsvall.
God kebeb på slutet iallafall, innan jag blev hemskjutsad av Emelies mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0