Festen

Jag vet att det är lite sent men jag har helt enkelt inte hunnit förrän nu.
I fredags firade vi Julias 20års fest efter mycket planering och det blev som tur var väldigt lyckat.
Dagen börjades med att Emelie, Helene, Kajsa och jag överaskade Julia vid tolvtiden hemma hos hennes mamma där hon hade sovit. Där blev det presenter, skitsnack samt lite tårta (väldigt gott eftersom jag inte hade ätit frukost). Efter det drog Helene och Kajsa hem för att göra sig iordning inför den stora överaskningen på kvällen, medan Emelie och jag blev kvar tillsammans med Bea för att vakta det lilla offret. Då vankades det liten skönhetsvård iform av ansiktsmasker och påtvingad manikyr vilket inte gick allt för bra;) Det blev även specialbeställd pizza ifrån Sidsjön önskad av födelsedagsbarnet.
Sedan var det dags att göra iordning oss. Emelie, jag och Bea var praktiskt taget klar medan Julia fick vänta eftersom jag sa att jag skulle sminka henne och Bea skulle fixa hennes hår.

Jag sa åt henne att blunda hela tiden så att jag inte skulle göra något misstag. Då smög Bea bakom henne och drog på henne ögonbindel medan Emelie satte på henne handklovar. Så var Kidnappning nr 1 i gång. Vi drog in henne i Emelies bil och Emelie körde som en galning och Julia skrek. Det var väldigt underhållande. Vi körde upp till Södra Berget där en sminkning väntade för lilla Julia. Där blev vi även ganska uttittade eftersom där kom vi in med klänning och högklackat medan alla andra satt i morgonrockar och tofflor. Efter det kom Emelie och hämtade oss igen och körde tillbaka oss till Julias mamma där Bea fixade håret på henne och hon fick på sig skor och smycken. Sen var det dags för kidnappning nr 2. Denna gång utan handklovar och utan jättetajt ögonbindel för att inte förstöra sminkningen. Vi körde runt en stund för att inte Julia skulle förstå vart vi skulle och för att det andra gänget skulle ha tid på sig att fixa det sista.

När vi väl var framme till Julias pappas hus, där vi hade förberett en överaskningsfest med hjälp av Bea, gick vi en liten omväg när vi skulle in för att Julia än en gång inte skulle gissa vart vi var. Sen när vi väl var inne och drog av henne ögonbindeln stod Kajsa, Helene och resten utav gänget där med en tårta med Julias tryck på och med födelsedagsljus som det stod "Your old" på. Sean fick hon en fin turkos prinsesstrut med paljetter och en fjäderboa som matchade hennes klänning. Julia blev väldigt överaskad och jag hoppas verkligen att hon gillade det. Senare på kvällen dök det upp mer roligt folk och alltihop blev väldigt lyckat. Matilda kom lite senare och hade till och med en födelsedagspresent till MIG!! En vinare, en Corona (som någon snodde under kvällen), en unicef-pin och ett par jätte snygga örhängen som jag hade på mig resten av kvällen.
Tack så jätte mycket Matilda :D
Senare blev det Krogen, närmare bestämt O'Learys. Där dansade vi runt resten av kvällen innan det var dags att åka hem och sova.

Här kommer lite bilder:



Mycket lyckad kväll ^_^

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åh Jenny tack för alla smickrande bilder, verkligen :P

2009-04-16 @ 23:02:21
Postat av: Kajsa

Säger detsamma ;S Men roligt hade vi ju iaf!!

2009-04-17 @ 09:58:28
URL: http://barkholtz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hehehe...vadå? alla är ju vackra på sitt sett;P

Nej, men seriöst så tycker jag inte att nån av er blev osmickrande på bild. i såfall ber jag om ursäkt^_^

2009-04-17 @ 12:41:04
URL: http://penpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0