"Vaktmästar Reset"

Idag på jobbet (använder fortfarande macen eftersom jag inte har Photoshop, Indesign och Illustrator på PC:n) slutade kortkommandona på min dator att fungera.
Jag gick in på Systeminställningar och kollade och allting såg bra ut. Altt som skulle vara ikrysst var ikryssat. Så jag tänkte att jag kan väll starta om den då. Men eftersom jag har hundramiljoner program uppe samtidigt och det skulle ta femhundramiljoner år för den att stänga ner alla och starta om. Så jag höll helt enkelt in avknappen tills den stängdes av (även kallad "Vaktmästar reset"). Jag tryckte sedan igång den på en gång.

Då hände någonting som aldrig har hänt förut (Ja, jag har utsatt min dator för ett antal "Vaktisar"). Allt hade försvunnit. Min bakgrundsbild var borta, allting som låg på mitt skrivbord var borta, alla program jag hade lagt in på docken var borta. ALLT VAR BORTA!! Jag fick panik. Men så kollade jag hårddisken och allt var kvar, det hade bara gömt sig inne i datorn. Så jag fick sätta igång och starta upp allting igen. Det jag tycker är mest irriterande är att alla favoriter jag hade på Firefox är borta. Skithäftiga hemsidor, roliga bloggar och olika inspirationskällor var borta. Favoriter jag samlat på mig under över 2 års tid var borta!!! Men jag antar att jag ska vara glad över att inte hela datorn lade ned och att allting på hårddisken försvann.



Don't Push The Button!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0