Lägenheten

Idag skrev jag på papprena och fick nycklarna så nu är lägenheten verkligen min.
Vi var dit hela familjen. Pappa och Erik gick som vanligt omkring och pekade på alla fel som fanns. Bla att kylskåpet inte var helt tätt, att tapeterna hade släppt, att det var en spricka i mattan, att handfatet var lös och att skåpet i duschen hade börjat mögla.
Blev fan hur nervös som helst! Vad har jag köpt för någonting!!??
Men det var ingenting att oroa sig för. De överdrev lite. De var ju inga fel som inte går enkelt att fixa. Och de tyckte faktiskt att jag gjort ett bra köp. Så vi har nu bestämt att byta golv, riva ned tapeterna och måla om. Så det lär dröja innan jag verkligen kan flytta in där. Men imorgon ska mamma och jag iväg på K-Rauta och kolla på golv och färgprover, sen till helgen ska vi köpa lite städgejer och torka och dammsuga lite och fylla på skåpen i köket med koppar och tallrikar mm. Så det ska ju iallafall bli kul :)
Erik krävde även att jag skulle köpa en soffa eller åtminstånde ha ett liggunderlag och en sovsäck i beredskap de gångerna han är ute och är full och pank och inte orkar gå hem till Birsta... Det kan han FET glömma ;P

Såg även att polisen hade spärrat av en hel gata med band och att det var hur mycket folk som helst där, runt i kring, vid coop i Haga. Jag undrar vad det var förnågonting eftersom det var värsta pådraget. Julia var övertygad om att någon blivit skjuten eller något liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0