Julfest

Igår var jag på Julfest på södra med Birstaverken. Det var skitkul!
Showen (Wallmans) var skitbra. Maten var också bra  (fast det tyckte inte kräsna Julia). Sällskapet däremot...*host*
Okej det var absolut inget fel på det, bara det att flera utav mina arbetskamrater blev lite väl "på lyset" så att säga.
Har en känsla av att det kommer bli en smula tryckt stämning imorgon.
Sen är det ju alltid lika kul (INTE) när vissa personer alltid försöker para ihop en med någon. Speciellt när personerna ifråga har druckit lite mycket och inte är så diskreta i sina försök i matchmaking.
Blir lite jobbigt i längden kan jag lova...
Mot slutet artade sig det hela iallafall. Birstaverken ägde stället så att säga. Hela företaget stod och råröjde (är det ett ord?)

Efter ändå en väldigt rolig julfest i det stora hela så drog vi ned på stan för att fortsätta. Meningen var att vi skulle in på vid scenen. Dansade tills jag blev helt slut. Det var verkligt sjukt roligt:D Kåren på bartömning. Men där var det så mycket folk att vi inte ens försökte komma in trots att Kajsa och Helene hade lyckats.
Vi drog då vidare till Irish. Där vi träffade en väldigt speciell kille som först lade sig ned på vårat bord, sedan kallade mig tant(?!), sedan började bryta arm med någon annan kille vid vårat bord, sedan tar ett steg tillbaka och helt odiskret top till tå-ar oss utan att tycka det är det minsta pinsamt, vilket var lite obehagligt så vi gick därifrån.

Vi drog sedan vidare till Avenyn eftersom några utav mina arbetskamrater sa att de skulle dra dit efteråt och forsätta firmafesten vilket lät bra. På vägen träffade vi Emelie och Norda och fick värma oss lite i deras bil. Vi lyckades komma in på Avenyn trots åldersgränsen på 23 och därinne träffade vi ett antal bekanta ansikten, men inga arbetskompisar:(
Efter någon timme dyker Helene och Kajsa upp och sa att de inte ens behövde visa leg när de skulle in.
Hummpf... Blev lite bitter:(
Dansade lite till någon dålig DJ, drack några inte allt för goda drickar innan vi fick stjuts hem av Helenes snälla mamma:D

Allt som allt en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0