Äntligen hemma!

Nu är Mamma och Pappa hemma efter att flängt runt jorden i fyra månader.
De kom hem hit till kalla, snöiga sverige igår. De var läskigt bruna och såg allmänt lyckliga ut och pladdrade på om allt som hänt dem. Allt ifrån helikopterfärd bland vulkaner på Hawaii, Taj Mahal i Indien till ambulansåkande i Thailan, till rånförsök i Sydafrika. Det var faktiskt väldigt skönt att se dem. Jag har ju saknat dem fast inte längtat efter dem, om ni förstår vad jag menar.

Jag har ju självklart haft det skönt att bott själv i nästan fyra månder eftersom jag har kunnat ätit vad jag ville, när jag ville. Jag har kunnat sovit så länge jag velat på helgerna och jag har kunna haft det lite småstökigt utan att någon brytt sig

Men det är ändå en viss lättnad över att allt blivit som vanligt igen. Nu behöver jag inte längre ha hela ansvaret att skotta snö (eftersom jag HATAR det!!), handla, tvätta, städa eller laga mat. Dessutom har jag under den här tiden haft det väldigt svårt att kliva upp på morgonen när jag ska till jobbet och har tackat gud till att jag har flextid. Vilket gjort att jag kommit till jobbet runt 8 och slutat vid 5...
Nu när morgonpigga Pappa är tillbaka kommer han instudsande kvart i 6 och rycker i täcket som en irriterande 5 åring. "kliv upp, kliv upp, kliv UUUUUUPP!" Ytterst enerverande, men väldigt effektivt.

Men det är ju ändå mina föräldrar. Man känner ju alltid en barnslig trygghet när man kryper upp hos dem i TV soffan. Mamma och Pappa:)



Min hand, Mammas hand
Ser ni skillnaden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0