Måndag, Tisdag, Onsdag

Denna vecka har jag gjort det här:

I måndags var jag och hjälpte Julia att fota lite grejer som hon ska sälja. Bla henne gamla moppe och ett ton med skor som hon fått utav moi. Sedan blev det fika för att diskutera greklandsresan. Eller diskutera och diskutera. Julia BERÄTTADE för mig vad vi skulle göra och vilka öar vi skulle åka till. Inte mig emot ;)

Julia står och putsar på sin gamla älskling

Sedan i tisdags var jag och Emelie (Helene glömde bort...IGEN!) på Blodcentralen för lite tester för att kolla ifall vi kan bli blodgivare. Emelie fick inte pga percing och de var lite småskeptisk till mina blodådror som är ganska svårstuckna. De liksom gömmer sig så lång in i armarna det bara går så fort de får se en nål. I don't know why. Men jag tänkte ifall jag har samma blodgrupp som pappa är det väll bra att jag ger blod.



Sedan igår (onsdag) hade jag övertalat Julia att shoppa lite med mig på birsta city. Det blev en svart tröja. KONSTIGT VA!? Och det blev även en liten bok. En klassiker. Nämligen Jane Eyre av Charlotte Brontë. Typiskt mig att köpa massa böcker som jag förmodligen inte kommer att läsa...
Sedan skulle både jag och Julia till Systemet eftersom vi båda två måste nu "köpa ut" åt våra föräldrar bara för att de inte orkar åka dit. Så jag köpte en låda öl och gick i väg till bilen som stod en bit bort. Jag gick och gick och gick. Näär jag väl var framme ställde jag ned lådan på backen, öppnade dörren, lyfte upp lådan och skulle preciiiis lägga lådan på sättet. Den var en halv decimeter kvar. DÅ GÅR HANDTAGET PÅ LÅDJÄVELN SÖNDER!!!!
Och glasflaskorna krossas alltså UNDER min bil. Några lyckades förstås klara sig, men det var glas och öl överallt. Och jag kunde ju inte direkt åka därifrån heller eftersom då skulle jag få punka. Som tur var så var ju Julia i närheten så hon fick komma och hjälpa mig, eftersom jag nu har öl överallt på mig och dessutom har skurit mig i fingret så att jag blöder också. Men det ordnade sig till slut. Julia hjälpte mig att få upp det mesta av glaset och rädda de flaskor som inte gått sönder. Men jag tror fan att den där jävla parkeringen är förhäxad eller någonting. Det kommer dröja innan jag åker dit igen...


Kommentarer
Postat av: Bes

haha jadu jenny, du kanske borde leta efter en ny parkering;D

2009-05-14 @ 13:49:26
Postat av: Jenny

Japp, jag tror det jag med :P

2009-05-14 @ 14:28:10
URL: http://penpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0