Harry Potter VS Twilight

Jag har både läst och hört många gånger att det sägs att Twiligt är den nya Harry Potter.
Jag har läst alla twilight och nu, 4 Harry Potter böcker. I och med att jag faktiskt började läsa Twiligt före Harry Potter jämförde jag dem inte ett dugg. Och ja, jag tyckte alla Twilight böcker var bra. Men nu när jag börjat läsa Harry Potter förstår jag inte alls att man överhuvudtaget kan jämföra dem. Harry Potter är mycket bättre. Både böckerna och filmerna.
Böckerna är mycker mer välskrivna och detaljrika, med hela tiden återkommande likelser ifrån tidigare böcker. Medan jag kan tycka att Twilight är lite slarvig på sina ställen, trots det är de en bra historia. Sen kan det ju också bero på att jag inte riktigt gillar Bella i Twilight, varken i boken och absolut inte i filmen. Kirstens irriterande överspel gjorde att filmen sjönk i betyg. Rent generellt tycker jag också att skådespelarna är bättre i Harry Potter än i Twilight och att filmerna är mer välgjorda, men det återstår att se i den kommande New Moon filmen.
Min favorit skådespelare i Harry Potter däremot är utan tvekan Rupert Grint. Han som spelar Ron. Han har så sjukt rolig mimik att jag håller på att dö ibland. Mer humor i Harry Potter alltså, which I like :)



Vilken tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Woho! Äntligen har du fattat att twilight suger... eller ja, inte riktigt men ändå! TRUE BLOOD IS THE REAL SHIT! Inte klokt hur mycket twilight har snott från de böckerna och true blood är sååå mycket bättre. Iaf tv-serien :)

2009-09-03 @ 16:50:05
Postat av: Kajsa

Men åååh! Varför kommer inte mitt namn med?

2009-09-03 @ 16:50:36
URL: http://barkholtz.blogg.se/
Postat av: Helene

JA! Klart att Harry Potter är bäst. De är så jävla braaaaa. Fast Twilight-böckerna är ju bra med.



Go Jenny, go jenny!

2009-09-03 @ 18:12:26
URL: http://eneleh.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tycker inte riktigt att Twilight suger, utaan bara att Harry är mycket bättre:P Sen MÅSTE jag börja se True Blood för jag har inte sett det än.

2009-09-04 @ 10:03:18
URL: http://penpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0